Bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering organisatie gemeente

2.7.1.1 Bedrijfsvoering organisatie gemeente

Ambitie
Inwoners en bedrijven zijn voor gemeentelijke producten en diensten aangewezen op de gemeente Apeldoorn. Wij bedienen hen daarin graag optimaal.

In het bestuursakkoord 2018-2022 De Kracht van Apeldoorn staat “De gemeente kan én durft soepel in te spelen op de nieuwste ontwikkelingen. De menselijke maat in de dienstverlening blijft de norm”.

Adequate dienstverlening hebben wij gedurende het hele jaar van de verbouwing van het stadhuis kunnen realiseren vanuit het Activerium en de wijklocaties. Met de dienstverlening zelf hebben we stappen vooruit gezet. Belangrijk daarin is de voorbereiding van de dienstverlening vanuit de decentrale CMO-locaties (samen055).
In 2019 hebben wij, binnen planning en binnen de financiële bandbreedte, de verbouwing van het stadhuis gerealiseerd. In december 2019 zijn wij terugverhuisd van de tijdelijke locatie aan het Stationsplein naar onze basis aan het Marktplein. Medewerkers zijn op 16 december aan het werk gegaan in een vernieuwd en toekomstbestendig stadhuis. Het grootste deel van het budget is besteed aan de vernieuwing van alle technische installaties, die na 25 jaar niet alleen economisch, maar ook technisch aan het einde van hun levensduur waren.

Speerpunten bedrijfsvoering

Onze bedrijfsvoering ondersteunt de organisatie in het realiseren van onze vier strategische doelen en drie topthema’s. Belangrijk speerpunt uit het collegewerkprogramma is dat onze klanten onze dienstverlening hoger gaan beoordelen tijdens en na deze collegeperiode.

Aan de hand van de doelstellingen laten we zien wat we hebben gedaan in 2019.

Hoofddoelstelling: Bedrijfsvoering ondersteunt effectief de realisatie van de doelen van de gemeente

Wat hebben we gedaan in 2019?